Ik kom terug.. - Reisverslag uit Salima, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu Ik kom terug.. - Reisverslag uit Salima, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

Ik kom terug..

Blijf op de hoogte en volg Thea

22 Oktober 2016 | Malawi, Salima

Lieve mensen,
Ik ben omringd met het voortdurend geknars van krekels, het geluid van een langzame zaag, vogeltjes, en in de verte het ruisen van het meer…
Ondertussen is m'n oor gespitst op de babyfoon naast me op tafel.
Op deze avontuurlijke reis naar Malawi leer ik m'n lieve dochter steeds beter kennen. Het mooiste compliment wat ze kreeg was van een grijzende vriendelijke man achter ons in de eindeloos lang hete rij voor een visum in Malawi. Anne Marits blauwe kijkers kijken over m'n schouder naar de mensen achter ons in de rij,, en zodra iemand terug kijkt geeft ze een allerliefst lachje. Waarop de man na een poosje zegt,,, she really has a kind spirit the way she i staying so patiently in this que…
Ik had het met d'r te doen.. Na uren vliegen in een vreemd huis overnachten alle vreemde geluiden geuren en gezichten.Maar eigenlijk bleef ze er onverstoorbaar vriendelijk onder. Zolang ik maar in het zicht bleef….
Inmiddels blijft ze er rustig onder ook als ik haar een poosje alleen laat bij Fanny een Malawiaanse hulp op de kliniek. Gelukkig is dat niet vaak nodig.. Zo verbleef ze tussen haar slaapjes door op de training van de vrijwilligers, speelt ze gezellig op de grond als we een overlegje hebben of patiënten gaan zien. en dan is er dan ook altijd nog Riekje.. M.n. Collega waar ze altijd dikke pret mee heeft.
We hebben het overigens rustig aan kunnen doen en zo zit ik dus op m'n gemakje deze blog te schrijven in de tuin waar allerlei geluiden mij omringen en het zwembad ons de hele dag uitnodigd om een duik nemen…
En Anne Marit vervolgens uren slaapt van deze sportieve bezigheid en afkoeling…
Malawi en Anne Marit gelukkig een goeie combi :)
Ondertussen draait het thuiszorgprogramma op volle toeren. Er zijn het afgelopen jaar over de honderd patiënten geregistreerd.. Helaas eigenlijk.. Veelal mensen met kanker tgv van hiv/aids. Met de bekende complexe problematiek van voedselgebrek en slechte leefomstandigheden ...
Maar toch... Fijn dat het project nog steeds goed draait en in een behoefte voorziet..


  • 22 Oktober 2016 - 13:09

    Corine:

    He thea zou je mij even persoonlijk willen mailen?
    Ik heb een vraag aan je.
    Ik heb jouw email niet.
    Dank je
    Groetjes Corine

  • 22 Oktober 2016 - 21:22

    Anke:

    Hey Thea,

    Gekke krekels hebben ze daar...
    Hier tjirpen de krekels ;)

  • 23 Oktober 2016 - 17:11

    Riet De Bruin-Pot:

    Fijn, dat je dochtertje zo reageert op deze vreemde omgeving. Gaat het met de voeding nog steeds goed? Daar heb je mazzel mee. ik zal jullie graag weer zien. Ik bid voor jullie en wens jullie een goede thuis-reis.
    Liefs van Riet.

  • 25 Oktober 2016 - 21:58

    Cornelly:

    Hoi Thea, fijn dat het zo goed gaat! En da het project goed draait. Knap werk. Groetjes, Cornelly

  • 26 Oktober 2016 - 15:59

    Annemarie:

    Hoi,

    Mooi verslag. Jullie hebben mooi werk verricht. Tot maandag ! Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes,
    Annemarie

  • 26 Oktober 2016 - 21:25

    Anke:

    Lieve zus,

    Voor geval ik je niet meer spreek;

    Een goede reis terug! Hopelijk weer net zo'n goede reis als heen.
    De pan erwtensoep staat zaterdag klaar :)


  • 12 November 2016 - 08:39

    Marleen:

    Fijn joh, dat dochterlief en Malawi zo goed combineren.
    Dat belooft nog wat ;-)
    Mooi dat het project staat als een huis.

    Alle goeds toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 3026
Totaal aantal bezoekers 162968

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 05 April 2011

Afrika ervaren

Landen bezocht: