'Ik Vertrek' - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu 'Ik Vertrek' - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

'Ik Vertrek'

Blijf op de hoogte en volg Thea

06 Januari 2014 | Nederland, De Bilt

Wat leuk zeg dat ik weer wat te schrijven heb op dit 'blog'. Blognieuws betekend namelijk;'reizen!
Mijn vorige reis verslag betrof Ethiopië:
Ondanks alle gastvrijheid, het prachtige landschap, de zin van het evt te startten project en de vriendelijke mensen voelde ik me er persoonlijk niet 'op m'n plek'. Wat dat betreft wat de eerste helft van 2013 wel even heroriënteren.
de wens om nog wat te pionieren in ontwikkelingswerk bleef overeind en ook Malawi bleef in de picture. Maar het plan Ethiopië was afgeblazen..

Via de kerk was er al eens contact gelegd met EBMI (http://www.ebm-masa.org/). Dat liep toen niet uit tot iets concreets.
Echter nadat ik Ethiopië had afgezegd stuurde ik toch nog maar eens een mail. De reactie was meteen positief en tijdens een tripje naar Berlijn (wat een gave stad is dat!) werd het plan concreet!
En ja... ook mijn collega's vinden het goed en sturen met met onbetaald verlof :)

14 januari sta ik op Schiphol uitgezwaaid door m'n zussen (de rode zakdoeken maar weer mee... :)
Op naar een uitdagend jaar Malawi!

Ik ben heel blij met deze kans een vooral heel nieuwsgierig!!

Wat zal het worden?

Kennismaken met Senga Bay (zie foto). Waar langs prachtig zandstrand mannen in houten bootjes en netten vissen vangen en een mooie uitvalsbasis voor een weekendje strand voor mensen uit de hoofdstad.

Ontdekken hoe de kliniek reilt en zeilt en op welke manier thuiszorg vorm gegeven (kan) word (t/en).
Met een Toyota Hillux, een paars/rood bakkie op hoge wielen, hoop ik andere thuiszorgprojecten te gaan bezoeken om inspiratie op te doen voor de kliniek in Senga Bay.
Uit ervaring weet ik dat thuiszorg in Malawi niet te vergelijken is met dat in Nederland.
Nauwelijks of geen voorzieningen, medicatie en verbandmiddelen en vanzelfsprekend ook niet allerlei disciplines die je kan inzetten om de zorg te ondersteunen. dus het wordt zeker een uitdaging om te zien of ik met mijn ervaring vanuit de Nederlandse situatie van betekenis kan zijn. Ik heb daar wel wat ideetjes over maar de tijd zal leren hoe dat precies vorm zal krijgen.
Wie weet kan ik me dan nuttig maken met een stukje verbeterde en uitgebreidere thuiszorg in de omgeving van de kliniek.
Waarbij in de taakomschrijving praktisch meekijken en adviseren, voorlichting, plannen schrijven en netwerken opgenomen is.

Curieus!

Maar een heel aantal randvoorwaarden zijn echt goed geregeld en ik (als vrijwilliger) heb tot nu toe goede zorg ervaren vanuit EBMI.
Dat geeft vertrouwen.

Nog een week van afscheid nemen van allemaal lieve mensen, werk en de bossen in De Bilt. En dan.... de zon en veel onbekends tegemoet!

Voor nu ben ik nog op zoek naar boeken en luister tips voor op m'n mp3 en Ereader... Laat t me weten als je nog een idee voor me hebt!

Voor iedereen een gezond, gezegend en hoopvol 2014!

ik zal aan jullie denken en hoop van jullie te horen!
Mijn adres wordt
Senga Bay Clinic
PO BOX 50
Salima. Malawi

Skype: thea.ploeg








  • 07 Januari 2014 - 09:11

    Joanne Maljaars:

    Gaaf! Geniet van deze mooie kans.
    Met ons gaat het ook super goed: we hebben in september een dochtertje gekregen, Amelie.
    Bijzonder om mee te maken!

    Groetjes & blessings!
    Joanne

  • 07 Januari 2014 - 11:21

    Rianne Meerkerk:

    Gaaf om te horen zeg!
    Een hele goede tijd gewenst in Malawi!!

    Groetjes
    Rianne

  • 07 Januari 2014 - 11:37

    Brigitta Blankman:

    he Thea, soms zou ik je willen volgen...maar soms ben ik toch te veel een huismus. jij een machtig mooie tijd gewenst in Malawi en het ga je goed!! groet ook van Martin

  • 07 Januari 2014 - 19:02

    Ben Kostwinder:

    Ha Thea,

    Daar ga je weer :) Goede en gezegende tijd daar gewenst!

  • 07 Januari 2014 - 19:06

    Olga:

    Ha Thea,

    Het is bijna zover! Ik blijf je volgen via je blog. Gods zegen voor dit bijzondere jaar gewenst! Hartelijke groet Olga

  • 07 Januari 2014 - 22:38

    Annemarie Rouw:

    Dag Thea,
    Zag vandaag op het Buurtzorgweb je vooraankondiging van je vertrek.
    Ik wens je veel suc6 met dit mooie plan en ik ga je zeker volgen.
    ps. kon ik maar mee;)
    groetjes, Annemarie

  • 08 Januari 2014 - 04:19

    Sandra:

    Hoi Thea,

    Heel veel succes in Senga Bay,( ik ben er geweest het is daar fantastisch:)
    Wat gaaf dat je je droom kan gaan waarmaken.. en toch weer in Malawi
    Ik ben benieuwd naar al je ervaringen en ga je zeker volgen!!
    Groetjes,
    Sandra

  • 08 Januari 2014 - 10:38

    Esther:

    Hoi Thea,

    Wat leuk om te lezen dat je naar Malawi teruggaat. Het verbaast mij eigenlijk niet. Wat een avontuur en ik hoop dat je echt je plek mag vinden. Ik zou zo over willen vliegen om je te bezoeken en even met je mee willen oplopen, maar dat doe ik dan via de blog.
    Ik weet het, als Afrika je in de greep heeft, dan raak je dat niet meer kwijt.
    Gods zegen en zijn bescherming waar je ook gaat.

    Lieve groet,
    Esther

  • 09 Januari 2014 - 11:27

    Emmykuisch:

    Hoi Thea,
    Prachtig om weer nieuws van je horen. Het ga je goed, sterkte en kracht toegewenst in alle omstandigheden en bovenal vertrouwen in de Here God in jou dan ga je een geweldige tijd tegemoet. Liefs Emmy

  • 09 Januari 2014 - 12:18

    Susanne Koenen:

    Hoi Thea,
    Las net je bericht op het buurtzorgweb, (buurtzorg Heerlen) wat geweldig wat je gaat doen, ik ga je zeker volgen. En volgens mij zijn ook de andere verslagen nog te lezen, ga ik ook zeker doen.
    Maar je vroeg om ebooks, ik heb een groot aantal ebooks ter beschikking, wat vind je leuk, liefst schrijvers of titels dan kan ik je over de mail wat sturen .Laat het maar weten.
    En in ieder geval heel veel succes, plezier, moed, doorzettingsvermogen en wat je verder nog nodig mag hebben, gewenst!
    Groetjes, Susanne

  • 09 Januari 2014 - 21:47

    Petra Blijleven:

    Hoi Thea,

    Wat leuk, ik ga je volgen!
    Succes, plezier en een hele goede en mooie tijd in Malawi!

    Groetjes Petra

  • 10 Januari 2014 - 06:19

    Geo Hakkenberg:

    Heel veel succes in deze schitterende uitdaging Immanuel - God is met ons
    groetjes Geo

  • 12 Januari 2014 - 10:44

    Femke Veldman:

    Hallo Thea,

    Heel goede reis! We zien je in Malawi!


  • 13 Januari 2014 - 12:06

    Margriet:

    Hoi Thea,

    Wat een avontuur! Ik wens je een goede reis en veel zegen op je pad daar! Gisteren deed ik in Wijk aan Zee een kaartje voor je op de bus, met het idee dat je die vandaag zou krijgen...op het moment dat die in de rode bus verdwijnt zie ik dat de lichting pas vandaag zal zijn, jammer...die valt dus in een leeg huis in De Bilt.
    Dan is dit bij dezen de kaart: er stond een mooie potloodtekening van een roze schelp op, dat zie je vast wel voor je ;-).

    Veel liefs,
    Margriet

  • 14 Januari 2014 - 11:54

    Marion:

    Lieve Thea,

    Vandaag vertrek je naar je nieuw avontuur. Goede reis! Ik volg je nauwlettend en wie weten komen we wel je kant op.....Tot horens! Liefs Marion

  • 15 Januari 2014 - 17:48

    De Waerdtjes:

    wat fijn dat je goed bent aangekomen en zelfs met je bagage ! ik ga nu eerst ma bellen.
    als je dit leest heb je internet dus ook voor elkaar gekregen ! Roos geniet van je EEND, hopelijk gaat het met jouw auto daar ook genieten worden ? ik ga kijken of de erwtensoep klaar is :-))
    en jij hebt vast een frisse douche genomen....

    groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1266
Totaal aantal bezoekers 163009

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 05 April 2011

Afrika ervaren

Landen bezocht: