weer geland! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu weer geland! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

weer geland!

Blijf op de hoogte en volg Thea

16 Januari 2014 | Malawi, Blantyre

Lieve allemaal,
dat is wat hoor.. vertrekken! Iedereen die me afgelopen tijd heeft gesproken heeft me wel een keer horen klagen over de 'regeldingen' die hangen aan een jaar Buitenland.
Alleen daarom al is het prettig dat het nu dan zó ver is. (hopelijk zonder iets over t hoofd gezien te hebben)
Lof aan iedereen die een opbeurende bijdrage heeft geleverd aan m'n vertrek! Een hartverwarmende hoeveelheid aan kaartjes, sms-jes, mailtjes en kleine feestjes. BEDANKT!
Traditie getrouw hebben we op Schiphol appeltaart gegeten. Waarna het afscheid geknuffeld met m'n zussen.

Alhoewel ik altijd veel plezier beleef aan het reizen op zich, was 11 uur ingeklemd tussen vreemde mensen wel lang.. en dan die luchtjes...
Maar ook dat weer overleefd en samen met m'n bagage (behalve de caffetiére helaas) op tijd in Blantyre geland.

Het ontvangst was prima. Ik hoopte stiekem dat ik niet meteen fulltime in een Malawiaanse familie geplaatst zou worden.
De man die me bij een gasthuis met eigenkamer afleverde verontschuldigde zich. Hij had me wel in huis willen nemen, maar zijn collega had gezegd dat westersen soms liever alleen zijn; heerlijk zulke begripvolle mensen! Ik heb hem er vandaag uitgebreid voor bedankt.

En tja daar zit ik dan. Aan de rand van Blantyre in een kamertje met een behoorlijke mottenballenlucht. Maar wel een lauwe douche, lopend (doch lekkend) toilet en gezellige krekels op de achtergrond.
Vanmiddag een uitgebreide introductie gehad over de do's en do-nots binnen BACOMA.
Regelmatig naar de kerk, rokken aan tijdens het werk, en dominees in het publiek (persoonlijk introduceren ze zich vaak met hun voornaam) met ABUSAT (als ik het goed opschrijf) aanspreken. Nou ja dat moet allemaal nog wel lukken.
Ik kreeg iets een onbehaagelijk gevoel over wat blijkbaar nog onduidelijke afspraken. maar ik ga er vanuit dat we daar uit komen als we morgen de regionale contactpersoon spreken.

Het is fijn om weer in Malawi te zijn.
Wandelend naar de winkel aan alle vrolijke gezichten onderweg vertellen dat het prima met me gaat.
Als ik een jongen in haal, keurig in pak met een paraplu, blijft hij naast me lopen. 'Hi, hoe heet je? '.
Ik: 'Sorry, ik geef niet aan iedereen mijn naam helaas'.
Hij: 'ik weet van genoeg mensen dat ze vrienden zijn geworden met mensen zoals jij'.
Ik: 'dat kan maar voor vandaag ben ik alleen maar een voorbijloper en ik wens je een hele fijne dag'.
Hij (nog steeds stralend), 'ok! jij ook!' .
Soms is het storend maar het heeft ook wel humor; toch?

Ik zie er naar uit om zaterdag de auto van het vliegveld in Lilongwe op te halen en me te gaan installeren in Senga Bay. Ik ben erg benieuwd hoe m'n dag invulling eruit gaat zien aangezien er vlgs mij momenteel geen praktisch werk of geld is. Maar ik heb wel iets een plan hoe dat aan te gaan pakken; de tijd zal het leren en ik zal het jullie vertellen!

voor nog een kleine impressie van m'n leventje nu: zie de foto's met bijschrift.

Alle goeds daar in het druiligere koude Nederland! Ik denk aan jullie!
liefs
Thea







  • 16 Januari 2014 - 20:07

    Marieke:

    Thea! Goed van je te horen!!
    Mooi dat je weer gezond en wel in Malawi zit. Vast wel home sweet home gevoel.
    Succes met alles lady!

  • 16 Januari 2014 - 21:24

    Debora:

    Fijn Thea dat alles goed gaat!!! Geniet ervan en succes met installeren op je plekje!!

    Liefs uit Woudenberg

  • 16 Januari 2014 - 21:51

    Anke:

    lieve zus,

    Weer genoten van je verhaal!
    kijk nu al uit naar het volgende ;)

    Lieve Thea, dikke knuffel van ons
    Eveneens uit Woudenberg

  • 16 Januari 2014 - 21:59

    Zussie:

    Je bent er weer!! het krappe reizen snel vergeten!!!
    Het weer is hier echt om te huilen, wees maar blij!!!
    Heb je wel rokken meegenomen?? Of wist je al van die afspraak??
    Het internet is blijkbaar ook gelukt, je bent weer in de lucht!
    Kan je nu ook weer whatsappen? Kost je dat dan niets??
    Succes daar met al je plannen!! Je zal wel profijt hebben van je eerdere malawireizen!!
    Tot horens maar weer zus!!

    Lieve groeten!!

  • 16 Januari 2014 - 22:38

    Dirk0jan:

    Goed bericht, fijn te lezen dat je bent aangekomen! Prettig die eigen plek, er zijn genoeg dingen anders. Succes met de uitdaging van het creëren van je eigen daginvulling/werkzaamheden.. blijf je volgen!

  • 16 Januari 2014 - 23:02

    Irna:

    Fijn dat je veilig in malawi bent aangekomen.
    Geniet ervan, laat je verrassen door alles wat anders is.
    Liefs, irna

  • 17 Januari 2014 - 06:13

    Hillie:

    Thea!!!Je bent er,goed van je te horen!Ben benieuwd hoe je het morgen aantreft. Genieten daar Thea!Liefs,Hil

  • 17 Januari 2014 - 13:09

    Jeanette:

    fijn weer van je gehoord te hebben tea...en dat je er weer veilig gekomen bent...heel veel succes en tot horen

    gr ons allen

  • 17 Januari 2014 - 13:59

    Henrike:

    Hey... Goed om van je te horen. Een hele onderneming, die reis, maar nu kan je dan ook echt gaan settelen.. Succes en geniet!

  • 17 Januari 2014 - 14:16

    Marion:

    ''Kind" fijn dat je weer veilig aangekomen bent. Zover weg!! Ik ben benieuwd wat voor werk je gaat doen met je bus. Misschien kan je daar wel een plaatselijke Buurtzorg oprichten:)
    Liefs van agogo Marion

  • 18 Januari 2014 - 20:11

    Margriet:

    Ha Thea!
    Heel leuk om je reisverslag te lezen. Veel plezier en succes met acclimatiseren, lekker op je slippers in het zonnetje, dat helpt enorm ;-).
    Groetjes,
    Margriet

  • 22 Januari 2014 - 22:39

    Jannie:

    Hi Thea, geland zo lees ik, en hopelijk goed aangekomen in Senga Bay in je 4x4? Thea alle goeds, tot horens weer!! Shalom, Jannie

  • 23 Januari 2014 - 20:58

    Olga:

    Ha Thea,

    Leuk je aankomst en eerste ervaringen te lezen; het gaat goed met je, dat straalt dus van je af!
    Moge de Here je begeleiden in alles wat je mee gaat maken.
    Hartelijke groet Olga

  • 29 Januari 2014 - 13:26

    Elsbeth:

    Hoi Thea

    Beetje laat, maar niet minder gemeend: heel veel plezier, succes en zegen daar in Malawi! Ben heel benieuwd hoe het daar met je gaat!

    Groeten Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 163000

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 05 April 2011

Afrika ervaren

Landen bezocht: