1e nieuwtjes! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu 1e nieuwtjes! - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

1e nieuwtjes!

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

14 Oktober 2010 | Malawi, Lilongwe

Ha lieve allen!
Gisteren ben ik door m'n huisgenoten uitgezwaaid op schiphol. Dat was heel gezellig!
Vervolgens heb ik een paar uur lang met een glimlach op m'n gezicht gezeten. Het was onwerkelijk dat het nu toch écht ging gebeuren!!
en het is gebeurd!
Op dit moment zit ik tussen een zeer internationaal gezelschap in een jeugdherberg. Maar het zal wel wat minder slapen worden. (luiddruchtig)
Geen probleem. ik heb zoveel tukkies gedaan de afgelopen 24 uur!
En verder heb ik me goed vermaakt met de verschillende afscheidkado's. Echt zo lief bedankt allemaal!
En me eindelijk kunnen voorbereiden op de gezondheidzorg in de tropen; bedankt Bonno!
Al met al ben ik wel 4 keer opgestegen (er werd nog een tussenlanding gemaakt in Lumbubassi; jawel ik heb Congo gezien!!; even sms-je naar Mpia gestuurd natuurlijk)
Mijn eerste uren Malawi: zonnig/ veelkleurig (veel meer dan ik had verwacht met knalpaarse en roze bloemen aan de bomen!), het ruikt inderdaad. En alhoewel ik in Lilongwe welgeteld maar 2 andere blanken zag lopen. Werd ik niet heel erg aangestaard of nageroepen.
Ik moet nog wel een beetje wennen aan hoe mensen met elkaar omgaan. Ze kijken je/elkaar heel vaak niet aan he? Dat komt heel onverschillig over. Maar dat zal ik vast niet goed interpreteren?
Nou morgen een dag in de bus hobbelen en dan word ik dichtbij Ekwendeni opgehaald door Anneke.
Ik heb zin om in Ekwendeni te zijn; lijkt me toch beter dan dit toeristensfeertje.
Het weekend nog in een guesthouse, maar dan een eigen stekkie!
ik trouwens heb een plaastselijk telefoonnummer: 0026495182825
Alleen kan ik nu niet meer zo sms-en want m'n beltegoed is alweer bijna op..
Al met al een dankbaar mensje, die zich gelukkig prijst met liefhebbende mensen in m'n homelandje.
Bedankt voor jullie reacties!
liefs
Thea

  • 14 Oktober 2010 - 19:09

    Rian:

    Wow geweldig Thea, je bent er!!!

    Ha en dat gevoel in het vliegtuig was er dus echt. Ik hoop dat je een lekker plekje gaat vinden in Ekwendeni. Zeg uhm, kan ik hier op de site ook je adres vinden??
    Genietse Thea!! Liefs, Rian

  • 14 Oktober 2010 - 19:20

    Johan Gerdine & Kids:

    Ha Thea,

    Fijn dat je ons zo lekker op de hoogte houdt !
    Want we vinden het maar een heel vreemd idee hoor je zo ver weg te weten...
    Fijne ontmoeting !

    Groetjes ons

  • 14 Oktober 2010 - 19:26

    De Waerdtjes:

    fijn wat van je te horen meis !! We hebben vandaag veel aan je gedacht ! heb je je camera ook bij je ??????

    groetjes !

  • 14 Oktober 2010 - 19:41

    Annemarie:

    Hoi Thea (Mzungu)
    Fantastisch hoor, zo'n reis. Ik hoop dat je lekker tot jezelf komt en dat je je niet laat overromelen door allerlei omstandigheiden.
    Maleka heeft met de kids een huis in Woerden aangeboden gekregen. Je moet de groeten hebben.
    vette zegen
    Annemarie

  • 14 Oktober 2010 - 19:54

    Petra:

    Ha Thea,

    Ik heb geen idee wat je allemaal gaat doen en hoe lang je weg blijft. Het is net een boek waar ik aan begin te lezen zonder eerst de achterkant te hebben gezelen. Alleen nu gaat het over iemand die ik ken. Leuk!! Ik ben echt benieuwd en zal blijven lezen hier! Succes in Malawi, ik wens je een hele goede tijd.

    Groeten,
    Petra

  • 14 Oktober 2010 - 19:58

    Corrie:

    Ha zussie,
    Het zal zeker heel speciaal voelen nu je in Malawi bent. Ik denk dat jij loopt te stralen en dat ze daarom niet weten hoe ze kijken moeten(ha ha)Hopelijk gaat de reis morgen ook voorspoedig, en wensen je een fijne ontmoeting en gezegende tijd toe. liefs van ons alle 8

  • 15 Oktober 2010 - 00:28

    Hey The,:

    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. De busreis zal ook vast een belevenis op zich zijn geweest, tenminste toen wij er waren werd werkelijk alles (kippen, geiten en ik weet al niet wat) meegenomen. Veel plezier met alle mensen die nu even van je mogen genieten.

    Doegie.

  • 15 Oktober 2010 - 05:12

    Jeanette En Rieni:

    fijn te horen dat het tot hier toe goed gegaan is, hebben vaak gezegt,hoe ver zou ze zijn,nog gezellige tijd en tot horens

  • 15 Oktober 2010 - 06:52

    Alice.:

    Goed om te horen dat je bijna op plek van bestemming ben! Zo'n "deern" alleen, zo ver weg! Tot horens Maarten, Alice en de kinderen

  • 15 Oktober 2010 - 07:55

    Drienie:

    Thea
    Ik wens je Gods rijkste zegen toe. Numeri 6:24 -26.
    Liefs
    Drienie

  • 15 Oktober 2010 - 08:26

    Esther:

    Hi Thea,

    Je bent er! Het begin van je droom is begonnen. Het is werkelijkheid geworden. Geniet van dit prachtige continent met al zijn bijzondere eigenschappen. Een hele goede en gezegende tijd!

    Groetjes van Esther en de mannen

  • 15 Oktober 2010 - 09:25

    Emmy:

    Fijn hoor, geniet ervan

  • 15 Oktober 2010 - 12:26

    Clara:

    Fijn dat je veilig en wel bent geland. En nu maar alles loslaten! Natuurlijk gaan we je missen bij het vrouwenwerk, maar je hebt ons goed ingewerkt. Dus hier komt het wel goed! Tijd voor nieuwe indrukken.

  • 15 Oktober 2010 - 17:10

    Marieke:

    wow thea, je eerste bericht al. Veilig aangekomen, heel mooi. Ben benieuwd naar je avonturen bij Ekwendeni. Geniet!

  • 15 Oktober 2010 - 17:44

    Abbushafiq:

    He Thea, mooi om je stem te horen, de HERE zegene je bij alle ontdekkingen. liefs

  • 16 Oktober 2010 - 08:22

    Irna:

    hej thea,

    geniet er van, goed om wat van je te lezen. het is stil in the house.
    heb je de busdag overleefd? fijn weekend op je plekkie.

  • 16 Oktober 2010 - 10:03

    Evelien:

    Hee Tee,

    je stapeltje post ligt nog vertrouwd op de trap... Tof te horen dat je er bent! Enjoy je suf!
    :) EEF

  • 16 Oktober 2010 - 16:14

    Meta:

    hey the,
    fijn te lezen dat je goed bent aangekomen!!,
    geniet van de mensen, land en cultuur het is hier maar koud.....


  • 17 Oktober 2010 - 14:06

    Ingrid:

    Eindelijk, een wens van zoveel jaren, geniet Lfs

  • 17 Oktober 2010 - 19:27

    Sharon:

    Hoi Thea,

    Goed om hier van je te horen dat alles goed is gegaan. :) Ik ben blij dat je blij bent!!!

    luv

  • 17 Oktober 2010 - 19:29

    Sharon:

    geniet van alles en maakt veel foto's!!!

  • 17 Oktober 2010 - 20:49

    Marion:

    Leuk je bent er! Een hele andere wereld.
    Maak mij veel mooie foto,s en verslagen. Ben ik er toch een beetje bij. Morgen begint weer zo,n onboeiende werkweek voor mij.Ik kijk uit naar al je belevenissen.
    Hier weinig nieuws. Ja buurtzorg woensdag weer in de herkansing en nog andere sollies. Daar hoef jij je lekker niet mee bezig te houden. Ik benijd je.
    Liefs!

  • 18 Oktober 2010 - 07:56

    Trees:

    Wat fijn dat je goed en wel aangekomen bent. Ik wens je heel veel succes in alles wat je doet. Tot mails maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 163091

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 05 April 2011

Afrika ervaren

Landen bezocht: