nieuwe deuren! - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu nieuwe deuren! - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

nieuwe deuren!

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

11 Januari 2012 | Malawi, Ekwendeni

lieve allen!

mijn laatste middagje in Ekwendeni.
ik heb zin om ff uit te blazen... maar kijk weer heel tevreden terug op de afgelopen twee weken.

er is weer veel gebeurd. zowel voor de blindenschool als voor de alcoholistengroep!

heel onverwachts kwam ik een man op het spoor die zelf een groep heeft op 20 km (wandelafstand) van Ekwendeni vandaan.
Een aardige wijze man (mr Lowole/ dorpsoudste) die middels een uitwisselingsproject in Schotland getraind werd in het opzetten van een supportgroep voor alcoholisten!!
tegelijkertijd bood Martijn aan om met me naar het projectplan te kijken en dit te introduceren in de beleidsmakers van de kerk!!

We hebben de hersens flink laten kraken hoe we nu een en andere verder vorm kunnen gaan geven. Wat nu in ieder geval leidt tot een concreet plan om mensen in een bepaalde regio te trainen onder leiding van mr Lowole en een leidinggevende (dominee) binnen de kerk. Een hele klus zowel voor mr Lowole, als mr Mtonga (de dominee) en Martijn.

Ik ben echt heel verrast door deze ontwikkeling!

maar ga nu morgen echt m'n biezen pakken hier om nog ff uit te blazen aan het meer en wat mensen op te zoeken in het zuiden.

ik heb wel wat foto's via via gekregen dat komt dan weer de volgende keer!!

groetjes!
Thea

  • 11 Januari 2012 - 14:11

    Fennie :

    Ha Thea,
    Wow, wat een mogelijkheden!! Mooi die samenwerking:)
    Heerlijk genoten van het mooie weer en cultuur? Ben benieuwd straks naar de foto's!
    hey... nog hele fijne tijd in het zuiden!


  • 11 Januari 2012 - 14:11

    Christina:

    Wat gaaf zeg dat nu dan toch wat puzzelstukje bij elkaar lijken te komen!
    Geniet van je vrije tijd!
    Liefs

  • 11 Januari 2012 - 14:57

    Anke:

    Hey lieve zus!

    Blij met je positieve bericht!
    Je weet, ik maak me gauw zorgen (lijk onze oude tante wel) en keek erg uit naar een teken van leven.
    Super dat je met een goed gevoel weer te terugreis mag aanvangen.

    Geniet nog even van de zon en warmte.
    Hier is het weliswaar voorjaar maar ik weet niet of dat nu ook al de bedoeling was in ons kikkerlandje.
    (Als het zulk zacht weer blijft hoeven de kikkers niet meer in winterslaap lijkt mij)

    liefs Anke

  • 11 Januari 2012 - 18:48

    Debora Ploeg:

    Hey Thea,

    Wat leuk om weer wat van je te horen!! Fijne vooruitgangen daar dus!! Hoe lang blijf je nu nog weg? Ik ben benieuwd naar je verhalen!!!

    Gr. Debora

  • 11 Januari 2012 - 20:29

    Hai Lieve Zus:

    Tjonge, het zit er alweer bijna op!!
    Fijn dat je een goede tijd hebt gehad!
    We zijn weer benieuwd naar al je verhalen!!
    De nieuwjaarszegging van de Ploegen was voor het laatst in Woudenberg...
    De meesten waren er!
    Heb een oliebol voor jou erbij gegeten, maar dat was eigenlijk niet nodig geweest lees ik...
    Goede reis naar huis als het zover is; de 18e toch??
    ik zie ernaar uit je weer te spreken!
    Lees momenteel een mooi boek, bekend voor jou...!
    xxx en groeten van ons!!

  • 11 Januari 2012 - 20:30

    De Waerdtjes:

    dag ZUS!

    fijn weer van je te horen.
    en dan zo positief!
    goede reis naar huis, en behouden thuiskomst!

    liefs namens allen,
    rita

  • 11 Januari 2012 - 21:55

    Steegje Nmr 1:

    Bedankt voor je verslag.
    Geniet van de laatste dagen Malawi en een behouden thuis komst.
    Je moeder en de buurtjes.

  • 12 Januari 2012 - 11:01

    Tineke:

    Hoi Thea, Super van die open deuren! Geweldig dat er goede dingen gebeuren voor de Malawi-mensen! Fijne dagen om even uit te blazen! En straks succes met je opleiding. Ik heb nog boeken van de opleiding dus als je die wil, ben je welkom.
    Geniet nog van de dagen in Malawi en alvast goede reis terug en behouden aankomst.
    liefs, Tineke

  • 16 Januari 2012 - 07:52

    Marieke:

    Hey thea,
    Hier is het vorst op de daken en breekt voor mij het 1e dagje werken weer aan na mn vak :-( Blijf jij nog maar lekker daar!!
    Super de ontwikkelingen die er zijn. Toeval bestaat niet...

    Succes en geniet!

  • 17 Januari 2012 - 00:01

    Hillie:

    Hey Thea! Goede berichten man!!! Nog even lekker bij Majoka village verbleven? Ben je alweer in NL of duurt het nog ff? Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 163008

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2010 - 05 April 2011

Afrika ervaren

Landen bezocht: