even knipperen - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu even knipperen - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

even knipperen

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

31 December 2011 | Malawi, Ekwendeni

En dan stap je na die eindeloos lange reis het vliegtuig uit....
Wow! Wat een kleuren, wat een zonlicht, wat een heerlijke warmte!

Ik wil meteen wel in het verse gras gaan liggen en het heerlijke zomergevoel opzuigen.

Maar Tamara staat op me te wachten en... de reis gaat verder.
In de hoofdstad Lilongwe meteen maar de moed bij elkaar geraapt om flink inkopen te doen voor de blindenschool.
het zweet loopt in straaltjes...
Zelfs voor de malawianen wat het een hete dag. Maar ja met dezelfde spijkerbroek, dichte schoenen waarmee ik vertrok uit Nederland is dat toch ff afzien!

Die dag overnachten we bij familie van Tamara.
Dat betekend plonzen met bakjes koud water, rondom een houtskoolvuurtje de maispap koken onder een heldere sterrenhemel.
Het bed delen met andere mama's, huilende kinderen in dezelfde kamer en wakker worden met een schorpioen naast je bed (dat laatste was natuurlijk niet de bedoeling;)

Om meteen daarna om 5 uur op te staan (sorry mams dat ik u zo vroeg wakker belde; geen benul meer van tijd...)
en gaar stoven in een overvolle bus...

En om eerlijk te zeggen tot nu toe weinig bijgekomen. Maar wel lekker al wat kunnen doen m.n. voor de blindenschool.
Iedereen vragen hoe het gaat en op basis daarvan een meeting plannen.
En natuurlijk weer een feestje organiseren.
De kinderen zijn nu nog op vakantie. maar de berichten zijn zo gunstig! Een van de grotere albino meiden is zelf verrast over hoe goed haar velletje er uit kan zien!!
Ik zie ernaar uit om ze dinsdag weer te zien!!
Ook de gebouwtjes zien er enigszins opgefrist en leefbaarder uit.

Vandaag maak ik met tussenpozen de bruiloft van Oscar mee. Een goede vriend en medestrijder voor de AA.
En...... ga ik zo oliebollen bakken voor een klein oudjaarsfeestje!

En lieve mensen... wat geniet ik weer!
M'n gepijnigde nekspieren van een fietsongelukje waren met 1 dag opgelost.
letterlijk en figuurlijk een druk minder op de schouders...

Nou we genieten samen van de oliebollen vanavond!
Corrie en Deborah van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!

En alvast een goed en gezegend begin voor 2012!

warme groet
Thea

• 31 December 2011 - 15:04

Brigitta:

thea, wij hebben net de appelflappen klaar op het gas! iets te vroeg de pit gepakt met soppen, au!
    va met de hel familie en vuurwerk in houten, gezellig! jij een fonkelend nieuw jaar en geniet ze, groeten

• 31 December 2011 - 15:26

Anke:

Lieve zus,

bedankt voor je blije groet uit Malawi!
    Mam zat dondrdagavond nog na te genieten van je telefoontje...
    Voel je daar dus niet schuldig over!
    Fijn dat de warmte je spieren weer soepel heeft gemaakt.
    Harm en Lina hebben met de huisgenoten in maarsbergen oliebollen gebakken. Lekkerrrrr.....
    Jij een goed oudjaar met allen daar!

Liefs Anke en de rest

• 31 December 2011 - 15:54

Corine:

Oh thea, als ik dit lees, wil ik ook liever gisteren dan vandaag nog naar Afrika terug. Wat leef je daar meer dan hier, vind je niet?
    Ik hoop in februari te gaan.
    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen! Ik wens je veel werkplezier daar en een gelukkig en vooral door God gezegend nieuw jaar!!!

• 31 December 2011 - 18:34

Ilonka Frans:

Hoi Thea, mooi reisverslag, ondertussen hoor ik hier volop geknal van vuurwerk op de achtergrond en jij loopt in het snik hete Malawi. Hoe zien je wensen eruit voor deze termijn? Fijn om je verslagen te lezen en een heel gelukkig nieuwjaar. Dat alles wat je onderneemt zal gelukken, wens ik je toe.

• 01 Januari 2012 - 15:27

Marleen V/d Hoeven:

Ha Thea,
    Allereerst de beste wensen voor 2012. Ik ben heel benieuwd waar je uit gaat komen...
    Nu eerst heerlijk genieten in Malawi. Op die schorpioen na dan. Have fun en tot gauw weer.
    Doeg!

• 02 Januari 2012 - 12:08

Fennie :

Ha Thea, wat heerlijk actief ben je gelijk bij aankomst! En wat een gezelligheid met al die mensen! Wens je veel mooie ontmoetingen en suc-6 je plannen daar!
    Groetjes

• 02 Januari 2012 - 19:10

De Tangetjes:

Ha zus,
    Wij wensen jou heel veel liefde, wijsheid, geduld, warmte en nog veel meer toe, en bij dit alles Gods Zegen!
    We zijn net terug van de Ploegen bijeenkomst, was weer gezellig hoor, en hebben met z'n allen aan jou gedacht:) geniet jij nog maar even van het heerlijke klimaat, heel veel liefs van ons allemaal.

• 05 Januari 2012 - 07:22

H En M:

hier vanaf onderaan de masada een berichtje! super leuk om dit even te lezen, je hebt het weer helemaal goed daar. we hopn dat je ook nog even lekker kunt relaxen! hier alles helemaal top, zo de zon in met koffie.

hillie
    marieke

• 05 Januari 2012 - 14:29

Ariena:

Hoi Thea,
    De beste wensen voor 2012!
    Veel succes en wijsheid in het warme land!