kerst en nieuwjaarsgroetjes! - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu kerst en nieuwjaarsgroetjes! - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

kerst en nieuwjaarsgroetjes!

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

26 December 2010 | Malawi, Ekwendeni

Ha Lieve menzen!

Kerst in Afrika: is kerst zonder 'poespas'.
Wat mij betreft... volgend jaar weer :)
Een kerstdienst, een supergezellige lunch met een verhaal en kerstliederen en dat was het.
Waarna we de varkens van Tamara gingen bekijken. Een lange tocht in schemerdonker door de heuvels en riviertjes van Ekwendeni.
Op de weg terug was het inmiddels pikdonker. Het pad was nauwelijks te zien. Een mama (op blote voeten) ging ons, samen met haar kids, de hele weg terug begeleiden...
Aangekomen bij de rivier waren zagen we ineens veldjes met een zee van 'knipperlichtjes' (glimwormpjes) zo bijzonder! Gods eigen kerstdecoratie in Afrika!! Letterlijk 'schitterend'!!

En dat alles.... gezellig samen met WIEKE!! Het duurt de 5 dagen langer voor ze kwam (ivm de sneeuw), maar des te leuker dat ze er nu is.
Vol trots sjouw ik haar rond door heel Ekwendeni, langs al m'n vrienden, projectjes en het ziekenhuis. Heerlijk om iemand te kunnen laten delen in het leven hier!

De 5 dagen 'wachttijd' waren een onverwachtse retraite voor me.
Tijd om dingen te overdenken, te laten bezinken en op een rijtje te zetten. Heel zinvol eigenlijk... ;-)

Nu...
voor iedereen:

de ALLER ALLER BESTE WENSEN VOOR 2011!

En..
Geweldig bedankt voor al jullie kerst en nieuwjaarswensen! Bedankt voor de kaarten en kado's die ik nu mocht openmaken :-) en voor het pakketje uit Aziza; mmm chocola!!

En..
Familie; een gezellige nieuwjaarsreceptie geniet van de oliebollen en appelflappen. Ik zal aan jullie denken en.... jullie missen!

LIEVE GROET!
THEA

• 27 December 2010 - 07:13

Hoi Thea:

Ook jij de allerbeste wensen en Gods zegen voor het nieuwe jaar.

Henk

• 27 December 2010 - 08:20

Johan Gerdine & Kids:

Ha Thea,

Fijn weer wat van je te horen ...
    En helemaal fijn om te merken dat je lekker in je vel zit !
    Echt leuk; iemand bij je, waar je alles mee kunt delen.
    Ik heb het idee, dat je er een goed gevoel bij hebt hè... dat je het besluit hebt genomen om langer te blijven als het kan.
    Heb je al iets gehoord, of het geen vervelende strubbels geeft rondom je ticket ?
    Fijn dat je alles hebt kunnen laten bezinken, dat geeft rust..!
    Geniet van jullie tijd samen !
    Hier was het ook echt lekker rustig, nu 2e kerstdag op zondag viel.
    Hele Goeie Jaarwisseling, en ook al ben je heel ver weg... in gedachten ben je toch heel dicht bij ons hoor !
    Alle Goeds toegewenst voor nu en de toekomst !

liefs ons

• 27 December 2010 - 08:34

Trees:

Alvast prettige jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar.

• 27 December 2010 - 10:50

Irna:

hej veel plezier daar en super dat wieke ondertussen is gearriveerd!

• 27 December 2010 - 11:15

Brigitta En Martin:

thea,
    fantastisch om, je belevenissen te lezen. telkens als we de azielaan passeren schiet je door mijn gedachten, hier -4gr en wit, glad en glibberig en jij daar zon en warmte!
    een heel goede jaarswisseling, roetsj er in! en veel liefs van ons, brigitta

• 27 December 2010 - 11:37

Jan E Ntineke:

Lieve zus!!
    Wij zitten hier uit te buiken na de rustige kerstdagen... ;-)
    Het was een officiele witte kerst!
    In de kerk stilgestaan bij het feit dat het uitschot van het volk het eerste het grote nieuws hoorden!
    En dat ondertussen hele rijke wijze mannen ook al aan het zoeken waren...!
    Het was en is echt voor iedereen!!
    En dat de manier waarop het bekend werd gemaakt passend was bij de mensen die het betrof! gaaf!!

Fijn voor je dat je gezelschap hebt!

We zullen een paar oliebollen voor je invriezen, kan je ze eten als je terug komt! Moet je wel beloven voor de volgende jaarwisseling terug te zijn, anders worden ze te oud...:-)

Meid, ik wens je alle goeds toe, in alles, en we blijven voor je bidden, voor bescherming en wijsheid!

Liefs van alle brinken hier aan de prelweg...! XXX

• 27 December 2010 - 12:21

Anke:

hey zus,

ik ruik balkenbrij.......
    Heeft Wim voor gezorgd.(vooral omdat hij het zelf zo graag lust....)
    Harm en Lina net naar de trein gebracht. Zijn naar kerstconferentie hgjb.
    En de laatste pup is vandaag opgehaald. Dat is mooi (al mis ik ze nu al) We hebben besloten op winterbanden uit te gaan maar die blijken 1,5 keer zo duur dan gewoonlijk...Er komt nog meer sneeuw zeggen ze.
    Afgezien van de smurrie op de weg was het wel gaaf wit in de natuur.
    Zaterdag geen foto op Hoeve de Beek want de familie is niet compleet ;-(
    Thea, we wensen je alle goeds toe. Voor nu en het nieuwe jaar!

• 27 December 2010 - 13:53

Rieni En Jeanette En:

ook wij wensen jou een goede jaarwisseling en al het goede voor het komende jaar gr en kusjes van ons allen

• 27 December 2010 - 18:03

Emmy:

Hoi Thea, Fijn dat je genoten hebt de afgelopen dagen. Ik wens je een goede oudjaarsdag en een goed begin op 1 januari 2011. Liefs Emmy

• 03 Januari 2011 - 07:22

Clara Van Ravenhorst:

Dag Thea,

Een heel gezegend 2011 gewenst met vast weer heel veel nieuwe uitdagingen en kansen. En wat een bijzondere ervaringen neem je mee het nieuwe jaar in.

Hartelijke groet, ook van Kees!

• 03 Januari 2011 - 08:49

Marion:

8 januari alweer terug?
    Ik denk dat je zo weer terug bent.
    Daar ligt je hart zo te lezen.
    Ik wens je een goed terugreis. Als familie zal je wel gemist hebben.
    Kijken wanneer je terug vliegt.

Liefs Marion

• 03 Januari 2011 - 09:31

Rita Paas:

Dag Thea, ik heb je wat gevolgd, leuk om te doen, temeer daar de omgeving waar je zit mij bekend is. Maar als ik het goed begrijp, zit je verblijf in Malawi er al weer bijna op. Ik wens je nog een heel goede tijd en sterkte bij het afscheid nemen daar. Dat zal wel met veel toeters en bellen en dans en soms veel emoties gepaard gaan. Hou je taai en wie weet zien we elkaar hier wel eens ergens.
    Hartelijke groet en een heel gezegend 2011 toegewenst.
    Rita

• 03 Januari 2011 - 11:01

Ariena:

De beste wensen voor 2011!
    Je blijft toch niet langer?
    Liefs, Ariena

• 03 Januari 2011 - 11:18

Esther:

Beste Thea,

Allereerst nog de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar. Een jaar met nieuwe uitdagingen en ik hoop dat je je nieuwe plek waar dan ook mag vinden.
    Het zal wel even slikken om afscheid te nemen van Afrika. Ik wens je nog een aantal mooie en onvergetelijke dagen toe in Afrika.

Groetjes van Esther en de mannen

• 03 Januari 2011 - 11:20

Esther:

Beste Thea,

Ik zie op de teller van de website dat je over 5 dagen zou terugkomen, maar blijf je toch langer wat ik uit je nieuwsbrief kan opmaken?
    Esther

• 03 Januari 2011 - 12:42

Ilonka Frans:

Hoi lieve thea,
    Jij ook een mooi bijzonder 2011 gewenst. Dat je heerlijk zal genieten van God's plan voor dit jaar!!! Goede terugreis en wat zijn die 3 maanden snel voorbij gegaan zeg. liefs Ilonka

• 07 Januari 2011 - 08:38

Abbushafiq:

He Thea,

Ik was net de welkomsslingers aan het ontwerpen en nou is het wachten op april. Dat betekent dat het allemaal fijn is en dat is mooi. wij zijn net terug uit zuidafrika het is koud hier, blif veilig met Jezus. liefs