reisverhalen - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu reisverhalen - Reisverslag uit Ekwendeni, Malawi van Thea PLoeg - WaarBenJij.nu

reisverhalen

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

10 Januari 2011 | Malawi, Ekwendeni

Lieve mensen!

Het lijkt zólang geleden sinds m’n vorige verslagje! Samen met Wieke, Marieke en Hilly hebben we zoveel gezien en meegemaakt in Malawi! Het was geweldig!

We hebben oud en nieuw op het strand van het meer gevierd; jawel met vuurwerk!

We hebben enorm vastgezeten in de blubber! Met de handen werd de modder onder de auto weggegraven!

We hebben overnacht in een Safari kamp. Waar de meiden met ‘Deet (muggengif)’ zich tegen olifanten wapenden ;-) (die we overigens helaas niet gezien hebben). Terwijl we ’s nachts uit de slaap gehouden werden door het geknor van voorbijtrekkende hippo’s.
En waar Wieke gebeten werd door een schorpioen en waar ze net als Paulus ook weer wonderbaarlijk van herstelde.

We hebben de hoogste berg van Malawi beklommen, onder neerstromende regen, door spekgladde watervalletje en met echt steile rotswanden naar een romantische hut op een groen plateau met een brandend vuurtje waar we onze kleren konden drogen en eten op koken. De afdaling was schitterend met uitzicht over de theeplantages van Malawi. Fantastisch!!

Verder hebben we uitgebreid kennisgemaakt met een automonteur in Blantyre, aangezien de auto toch wel meer versleten was dan ik met mijn ondeskundig auto-oog kon bevroeden…. Een toegevoegde TIA ervaring ;-)

Helaas is Wieke weer vertrokken. Wieke ik mis je hoor! Op dit moment zijn Hilly en Marieke nog een paar dagen hier.

En dan…. op naar de komende drie maanden!
Nogmaals excuses voor de verwarring op m’n weblog! Berg de slingers nog maar weer 3 maandjes op! Maar ik mis jullie ook hoor!! Zussies; jullie vooral!

En tegelijkertijd heb ik weer helemaal zin om aan de slag te gaan! Gisteren uitgebreid gebrainstormd met dr Sommers over de zelfhulpgroep voor de alcoholisten. En morgen ga ik met Hilly en Marieke, als Bartimeurswerkers, een kijkje nemen op de blindschool.

En verder excuses aan allen die ik graag een persoonlijke mail had gestuurd! Ik heb regelmatig geen elektriciteit en zoveel bezigheden, dat het er gewoon niet van komt. Wat niet wil zeggen dat ik niet aan jullie denk!
En vergeet niet: ik ontvang lang niet alle mails! dus als je geen respons krijgt gewoon de mail nog een keer sturen!

Cornelie en Jasmijn; jullie zijn deze week jarig! Gefeliciteerd!
Mams: dat word dus uw 46e kleinkindje! Spannend weer!
Huisgenoten; bedankt jullie verrassende pakketje ;-) haha heel humoristisch, lekker en mooi!
Corrie en Wim; hoe was/is Zuid Afrika? Bedankt voor je DVD echt superlief!

De foto's zijn geplaatst!

voor meer reisverhalen van onze vakantie zie

lieve groet!
Thea

• 10 Januari 2011 - 08:55

Anke:

hoi zussie,

'k Begreep meteen dat het een automatisch berichtje was wachten we tot je zelf weer met een bericht kwam.
    En dat kwam lekker snel.
    Fijn voor je dat je er nog 3 maanden bij gekregen hebt.
    Hier is de sneeuw weer bijna weg. Beetje nachtvorst en vanaf morgen sneeuw en regen.
    Minder koud dus, dat is wel lekker.
    Janne heeft anderhalve week geleden met schaatsten (tijdens stage zorgboerderij) de radiuskop in haar elleboog gebroken. Heeft 10 dagen in gips gezeten maar moet nu zonder gips omdat haar elleboog stijf werd.
    Verder kunnen we binnen 2 maanden de uitspraak van de rechter verwachten t.a.v. wel of geen woonvergunning.
    We tellen dagelijks onze zegeningen en dat zijn er veel.
    Daar worden steeds ook weer bij bepaald als we jou ervaringen in Malawi lezen.
    We wensen je nog veel zegen toe op je werk Thea!

Liefs van ons

• 10 Januari 2011 - 10:45

Evelien:

Hey Tee,

dat klinkt supergezellig en avontuurlijk. Nu de sneeuw weer uit de straat is en de zon er zelfs af en toe weer bij is... kom ik nog vaker mensen tegen die vragen hoe het met je gaat. Zondag houden we een nieuwjaarsfeestje voor de buurt en dan zullen we een korte samenvatting van je geven :)

Duik met veel inspiratie en plezier je volgende drie maanden in!

Met liefs, Eef

• 12 Januari 2011 - 19:48

Corrie:

lieve The, fijn om weer bij te lezen.. En te merken dat jij je als een vis in 't water voelt..Max schrijft er een boek over jij bent de praktijk... Wij zijn ondertussen aan het ontafrieken..als dat al kan. Het was schitterend! Enne ik kan je wel een kiekie sturen hoor van die olifant.. We hebben er veel gespot. Veel plezier en een dikke hug uit Bennekom!

• 13 Januari 2011 - 00:43

Mpia&Laurens:

Hoi Thea,
    zo ik mis je zo erg! Ik heb, vandaag de hele dag aan je gedacht. Ik hoop dat, jij het echt naar je zien hebt! Hoe is het ????? Love you X Mpia en Laurens